Czy jednostki budżetowe mogą robić zakupy w sklepie internetowym?
Autor      03/06/2023 13:00:00    Komentarze 0
Czy jednostki budżetowe mogą robić zakupy w sklepie internetowym?

ZAMÓWIENIA W JEDNOSTKACH BUDŻETOWYCH

Każde zamówienie towarów czy usług, które jest związane z wydawaniem publicznych funduszy podlega ścisłej regulacji przez odpowiednie przepisy. Jednostka budżetowa taka jak choćby urząd powiatowy, miejski lub gminny, szpital, przedszkole lub szkoła - wszystkie te instytucje są zmuszone do zarządzania swoimi budżetami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wiele potrzeb tych instytucji publicznych nie musi być jednak realizowane w trybie przetargu lub innej rygorystycznej formy zamówienia regulowanej przez prawo zamówień publicznych. 

ZAMÓWIENIA JEDNORAZOWE

Zamówienia publiczne realizowane przez jednostki budżetowe, które nie przekraczają jednorazowej kwoty 50 000 PLN nie wymagają skomplikowanych procedur i ogłaszania ich w BIP jeśli tylko dana instytucja reguluje ten proces wewnętrznym regulaminem. Takie działania mogą dotyczyć wydatków np. na artykuły biurowe czy zakup niszczarki a są to przedmioty, na które zapotrzebowanie w tych instytucjach zmienia się na bieżąco. Jeśli pojawiają się takie potrzeby każda instytucja może realizować je w formie zwykłego zamówienia jeśli tylko zachowa przy tym ogólne zasady ich realizacji opisane w prawie o zamówieniach publicznych i regulaminie wewnętrznym. Korzystanie z oferty sklepów internetowych jest zgodne z większością tych zasad, gdyż korzystając z odpowiednich wyszukiwarek i parametrów łatwo jest znaleźć najbardziej atrakcyjne oferty konkretnych produktów.

FORMY PŁATNOŚCI ZA ZAMÓWIENIA

Płatność przelewem czyli odroczony termin płatności to podstawowy warunek jaki musi spełnić dostawca, by jednostka publiczna mogła dokonać u niego zakupów. W procedurach stosowanych w jednostkach budżetowych to w zasadzie jedyne formy regulowania należności. Taka opcja natomiast nie jest zbyt popularną formą jeśli chodzi o standard płatności za zakupy w internecie. Sprzedawcy preferują płatności z góry lub za pobraniem przy odbiorze paczki, a opcja przelewu tradycyjnego jest tylko opcją dodatkową i taki przelew trwa zazwyczaj minimum 2 dni robocze. 

KORZYŚCI Z ZAKUPÓW INTERNETOWYCH

Oprócz wspominanych korzyści w postaci łatwego wyszukiwania korzystnych oraz możliwości korzystania z przelewów tradycyjnych ofert instytucje publiczne powinny zwrócić uwagę na szereg dodatkowych możliwości z tego wynikających. To przede wszystkim wygodna dostawa, która często nie generuje dodatkowych kosztów zamówienia a także łatwy sposób załatwiania wszelkich reklamacji oraz możliwość zwrotu towarów zakupionych na odległość w terminie 14 dni od dnia zakupu bez podania przyczyny. Jednorazowe uzupełnianie braków takich materiałów jak choćby artykuły biurowe dzięki tym wszystkim przywilejom może odbywać się poza procedurą przetargu i być elastyczną alternatywą w stosunku do zamówień realizowanych przez BIP, szczególnie w czasach, gdy ceny produktów na rynku mocno się wahają. W takiej sytuacji zawieranie umów długoterminowych nie zawsze jest korzystne i nie gwarantuje optymalnej oferty.

ODROCZONY TERMIN PŁATNOŚCI W biurtop.pl

W sklepie internetowym biurtop.pl gwarantujemy, że cały proces zamówienia, w którym odbiorcą jest jednostka budżetowa zrealizujemy zgodnie ze specyfikacją i wymaganiami tej instytucji. Przyjmujemy zamówienia z 7-mio lub 14-todniowym terminem płatności realizowaną za pomocą przelewu bankowego, gdzie podstawą jest skan dokumentu zamówienia potwierdzonego przez osobę do tego uprawnioną. Warunkiem realizacji takiej dyspozycji jest również wskazanie adresu dostawy identycznego jak dane nabywcy, płatnika lub odbiorcy. W praktyce wystarczy założyć konto w sklepie, dokonać zakupów i dołączyć skan potwierdzający zamówienie przy wyborze metody płatności. Zamówienie można również wysłać na nasz adres mailowy jako wiadomość wraz z dołączonym skanem dokumentu potwierdzającego. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy oczywiście o kontakt i to nie tylko w związku z procesem zamówienia, ale również jeśli mają Państwo pytania co do warunków naszej oferty i wyceny zamówienia. jako firma z prawie 30-toletnim stażem w obsłudze instytucji Gwarantujemy bezpieczeństwo wszystkich realizowanych transakcji oraz fachową obsługę doradczą. 

DANE KONTAKTOWE:

biuro@biurtop.pl

tel. 85 676 17 37 wew. 21

791909111

DANE DO PRZELEWU:

nr konta 95 1020 1332 0000 1002 0598 9399

Grafix K. Olszewska-Piotrowska, M. Tyrała Sp. J. 

ul. Bitwy Białostockiej 2A, 15-103 Białystok